dinsdag 5 augustus 2014

Gigi Ravelli wil niet naakt in Playboy @ Bekende Nederlandse Vrouwen

 
Gigi Ravelli wil niet naakt in Playboy

 Haar GTST-collega Marly van der Velden stond in volle glorie poedelnaakt in het kerstnummer van de Playboy, maar actrice Gigi Ravelli ziet zichzelf niet bloot poseren voor het mannenblad.

Aan Tros Kompas vertelt ze deze week: 'Ja, Marly van der Velden staat naakt in het decembernummer.
 
Dat vind ik echt superleuk voor haar, maar bij mij past het niet. Ik zou me daar niet prettig bij voelen.'

Actrice Gigi Ravelli heeft dus nog geen behoefte om uit de kleren te gaan voor de Playboy.

Ook al biedt het mannenblad bekende Nederlandse vrouwen veel geld, Ravelli gaat niet naakt. "Ja, Marly van der Velden staat in het decembernummer. Dat vind ik echt superleuk voor haar, maar bij mij past het niet. Ik zou me daar niet prettig bij voelen", aldus de blondine tegenover TROS Kompas.

De gtst actrice, ook bekend door haar rol in de film Verliefd op Ibiza, zal ook niet te zien zijn in realityprogramma's. "Qua acteerwerk kun je me overal voor bellen, maar ik zou niet snel meedoen aan een Big Brother-achtig programma."

Momenteel speelt ze de rol van Lorena Gonzalez in Goede Tijden, Slechte Tijden. "Zolang ik mijn rol leuk blijf vinden en ik er andere dingen naast kan doen, zoals in films spelen en presenteren, voel ik me er heel lekker bij. Laat mij maar lekker werken", citeert Mediacourant haar.

Gigi Ravelli wil nog niet naakt

Gigi Ravelli vond de Playboy-reportage van haar GTST-collega Marly van der Velden meer dan prachtig, maar ze is absoluut niet van plan haar voorbeeld te volgen.

Zelfs niet als ze van het Playboy-geld een huis met een leuke tuin kan kopen, vertelt ze in TROS Kompas. "Marly staat in het decembernummer. Dat vind ik echt superleuk voor haar, maar bij mij past het niet. Ik zou me daar niet prettig bij voelen." Wel ging ze een aantal jaar geleden sexy bíjna uit de kleren voor mannenblad FHM.

Kennelijk houdt Gigi rekening met haar imago, want ook bepaalde televisieprogramma's hoeven niet op haar te rekenen. "Qua acteerwerk kun je me overal voor bellen, maar ik zou niet snel meedoen aan een Big Brother-achtig programma.”

Voorlopig moeten de Gigi Ravelli fans het dus doen met deze foto's van Gigi in het Chique en sexy Playboy-spel.

Een online veroveringsspel met computergame-elementen en videotechnieken brengt vier ‘bunny head’ mannengeuren onder de aandacht van de doelgroep 16-24 jarigen. Op www.playboygame.nl moet soapbabe Gigi Ravelli worden versierd.

Strategie

- Aspiratieniveau van doelgroep mannen 16-24

- ‘Glossy, chique, sexy omgeving’

- Gevoel van exclusiviteit en veroveren

De Playboy-game is een first person-computerspel, dus met de speler zelf letterlijk als leading man. Die sprayt aan het begin een van de geuren in kwestie op; gaat met twee dames in een fraaie voiture naar een hippe club, spot daar sizzling soapster Gigi Ravelli en wordt vervolgens via een dialoogrijk droomscenario, met steeds wisselende spelelementen, het vip-gedeelte in geleid om haar te versieren.

‘Dat is natuurlijk echt die Playboy vibe, hè’, zegt Jesse Ridder, copywriter bij het verantwoordelijke bureau NRG3. ‘Snelle auto’s, stijlvolle kleding, luxe villa’s. Dus het was vanzelfsprekend dat dit zich ook in zo’n glossy, chique, sexy omgeving zou afspelen.’

Jongens/mannen van 16 tot 24 zijn de beoogde Playboygamers, aldus NRG3′s creative director Frank Schippers. ‘Dit is precies het aspiratieniveau van de doelgroep. Het is voor hun de perfecte setting, de perfecte dame. Onderweg naar de vip room zijn er nog acht dames die je nakijken. Dan heb je een goeie avond. En je bent sowieso zelfverzekerd, dus je hoeft niet te gaan zitten wachten en je afvragen of iemand je leuk vindt, nee jij ziet een mooie dame en daar stap je gewoon op af. Je ziet er goed verzorgd uit, je hebt een lekker luchtje op en dan heb je het lef om dit te doen in plaats van in de passieve modus te zitten.’

En er zit, zéér bewust, een Bekende Nederlandse in: GTST-actrice en voormalig FHM (!) covermodel Gigi Ravelli. Hoewel ze niet topless te zien is in de game, zoomt de camera wel vaak in op haar borsten en decolleté. Brand manager Anne Olree van Coty Benelux: ‘Je maakt de game nog aantrekkelijker als er een bekende Nederlander in zit. En Gigi Ravelli was echt de perfecte keuze. Ze is een van de meest begeerde Nederlandse vrouwen en vrijgezellen van het moment, terwijl zij tegelijk ook girl next door is.’

Doelstellingen

- Beweging in massamarkt herengeuren

- Herkenbare, sexy campagne voor Playboygeuren in ‘groeifase’

- 35.000 a 50.000 kliks bij een aantal bezoekers van 1,5 miljoen

Geurengigant Coty is internationaal producent van high fashion merkgeuren als Marc Jacobs, Calvin Klein en Jil Sander, en van celebrity fragrances als David Beckham, Kate Moss en Jennifer Lopez. De in Haarlem gevestigde dochter van het van oorsprong Franse bedrijf brengt een jaar geleden vier nieuwe mannengeuren onder de Playboy-merknaam in licentie op de Nederlandse markt. ‘De geurenmarkt is vrij vol’, geeft marketingmanager Anne Olree toe, ‘maar deze geuren zijn geïntroduceerd binnen het massasegment, aan de onderkant van de markt waar relatief weinig tot niets gebeurt. De grootste speler is Axe, daarnaast zijn wij vrij groot aanwezig met adidas.’ Het doel was volgens haar wat beweging te krijgen in die markt. ‘En dat kon met meerdere geuren tegelijk omdat de aankoopfrequentie van deze geuren hoger ligt dan in het selectievere segment.’

Olree omschrijft Playboy als ‘een van de sterkste en meest herkenbare merken die er bestaan, zelfs in deze tijd van ontlezing.’ En bovendien: ‘Jongeren willen zich graag identificeren met het Playboy-merk in de zin van een logo op een shirtje en het kopen van een geur.’

Een link met het tijdschrift van dezelfde naam is er overigens niet – en contact over bijvoorbeeld keuze van de hoofdrolspeler ook niet. ‘De doelgroep van het blad is ouder, 25 tot 45 jaar. En de drempel om het blad te kopen ligt toch hoger voor jongeren.’

De game wordt ruim een half jaar na de grote introductie gelanceerd, in de ‘groeifase’ van de geuren en in de ‘slimme maar gewaagde’ Playboy-stijl die de internationale introductiecommercials ook hadden, voor playboys van 16 tot 24 jaar. Schippers: ‘Dat is de generatie die de meeste mediatijd online doorbrengt. En het is de generatie die begint met stappen. Als ze gaan versieren in die leeftijd, gebeurt dat toch vaak in het uitgaanscircuit.’ Doelstelling voor de eerste week van de campagne was bij een aantal bezoekers van 1,5 miljoen 35.000 à 50.000 kliks naar de website te realiseren.

Knelpunten

- Overvoerde, überkritische doelgroep

- Korte productie met veel partijen

- Twee cruciale hoofdrolspelers

Doelgroep – De doelgroep playboys van 16 tot 24 is ook de ‘game-generatie’: vaak de slimste en meest bijdehante jongetjes van de klas, overvoerd met mogelijkheden en keuzes op game- en mediagebied, tikje blasé wellicht to put it mildly en dus über-kritisch. Schippers: ‘Het moesten gewoon steeds korte, dynamische scènetjes zijn, snel gesneden zodat er tempo in blijft zitten. En we hebben een aantal verschillende eindes gedraaid en steeds weer nét even andere keuzemogelijkheden ingevoegd zodat je het spel meerdere keren kunt spelen en online met vrienden kunt vergelijken.’

Productie – De video van de game is in één dag opgenomen in club Home (de voormalige Sinners) in Amsterdam. Schippers: ‘Je kunt zo’n club niet twee weken huren en alles steeds weer opnieuw optuigen en iedereen optrommelen. Dus dat heeft behoorlijk wat voorbereiding gekost. De locatie had allerlei dingen toegezegd maar die moesten nog wel waargemaakt worden. De mensen van de figuratie moesten ook allemaal echt komen opdagen – dat klinkt vanzelfsprekend maar we weten inmiddels dat dat niet zo is. En het management moest alles kunnen regelen: er moeten een paar strakke afspraken gemaakt worden, want je hebt met agenda’s van veel betrokkenen te maken.’

Hoofdrolspelers – De échte held is de voice-over. Ridder: ‘Alles valt of staat met zijn stem, hij speelt eigenlijk de hoofdrol. Wij hadden in ons hoofd een soort Jude Law in de film Alfie. Licht-lage, diepe stem die goed het mannelijke naar voren brengt, makkelijk improviserend, soepel en zelfverzekerd van de ene naar de andere vrouw gaand en sexy maar niet too much want anders wordt het zo’n machogast. De stemmen die we naar de geluidsstudio hebben laten komen, vielen allemaal af en uiteindelijk is het min of meer bij toeval Daniël Boissevain (zanger en acteur uit onder meer Gooische Vrouwen, red.) geworden.’

Financieel
Olree geeft aan helemaal niets over budgetten te kunnen zeggen. Publiciteit om de game heen werd echter gegenereerd door bannering via websites binnen het AdFactor-netwerk (Flabber, Jaggle, Loodzwaar, PlaneetHS, Skoften en VKmag. Ridder: ‘Grote, invloedrijke blogs dus waarop we editorials kregen in de vorm van second posts, dus elk tweede blog blijft gewoon staan en zij schrijven in eigen woorden over de game.’

Feiten & cijfers

- Aantal bezoekers: ruim 80.000

- Aantal gestarte games: ruim 70.000

- Percentage uitgespeelde games: 45,6 procent

Olree: "De bezoekersaantallen in die eerste week vielen iets tegen: 1,3 Miljoen bezoekers bezochten de websites binnen het AdFactor netwerk, maar deze bezoekers realiseerden wel 51.811 kliks naar onze website. Het aantal bezoekers op onze website was dus boven verwachting. Ook over het aantal bezoekers dat de game start en ook daadwerkelijk uitspeelt, zijn wij zeer tevreden.". Meer dan een derde van de bezoekers is tussen de 3 en 10 minuten met de game bezig geweest, een vijfde van de bezoekers zelfs langer dan 10 minuten. Schippers: ‘De kleine campagne met editorials op Adfactor-sites draaide een week en resulteerde in een CTR van 4 procent, ruim 2 keer zo hoog als de gemiddelde CTR van editorials bij Adfactor, en dat zorgde voor ruim 50.000 kliks naar de game. PR-matig is de game goed opgepakt via Hyves, blogs en Twitter en behoorlijk internationaal gegaan tot blogs in Brazilië en Japan aan toe. Dit heeft gezorgd voor een kwart van het totale verkeer.’ Olree: Cijfers over marktaandelen worden pas later dit jaar duidelijk. De site blijft overigens tot eind van dit jaar actief.

Gigi Ravelli wil niet naakt in Playboy

Gigi Ravelli vindt het absoluut geen goed plan om net als haar GTST-collega Marly van der Velden naakt in de Playboy te gaan staan. Dat vertelt de actrice, die ook een sieradenbedrijf heeft met Van der Velden, in televisieblad TROS Kompas. Ravelli wil niet naakt met een nietje in haar buik, ook niet voor veel geld. “Ja, Marly van der Velden staat in het decembernummer. Dat vind ik echt superleuk voor haar, maar bij mij past het niet. Ik zou me daar niet prettig bij voelen.“

Ook ordinaire realityprogramma’s laat Ravelli aan zich voorbijgaan. “Qua acteerwerk kun je me overal voor bellen, maar ik zou niet snel meedoen aan een Big Brother-achtig programma.”

Voorlopig voelt ze zich senang bij GTST. “Als je werk niet als werk aanvoelt, je elke dag nieuwe dingen leert en je je gelukkig voelt, heb je volgens mij een droombaan.”

Of ze de tweede Jef Alberts wordt, weet ze niet. “Ik hoop in ieder geval niet zo grijs te worden, haha. Weet je, ik durf het niet echt te zeggen.”

“Zolang ik mijn rol leuk blijf vinden en ik er andere dingen naast kan doen, zoals in films spelen en presenteren, voel ik me er heel lekker bij. Laat mij maar lekker werken.“

Gigi Ravelli wil niet in Playboy
Gigi Ravelli ziet het niet zitten om ooit te poseren voor mannenblad Playboy.

Gigi Ravelli ziet het niet zitten om ooit te poseren voor mannenblad Playboy. Dit vertelt de Goede Tijden, Slechte Tijden-actrice in een interview met Tros Kompas.

Haar soap-collega Marly van der Velden was te zien in het kerstnummer van de Playboy, maar Gigi is niet van plan om ooit in de voetsporen te treden van de brunette. "Ja, Marly van der Velden staat in het decembernummer", reageert ze. "Dat vind ik echt superleuk voor haar, maar bij mij past het niet. Ik zou me daar niet prettig bij voelen."

Eerder liet Marly weten dat haar vriend en familie er geen problemen mee hadden dat ze uit de kleren ging voor het blad. "Mijn ruimdenkende ouders zijn trots op de keuzes die ik in mijn leven maak", vertelde de 25-jarige soapster in het AD. "Ze weten dat ik geen type voor impulsieve acties ben, generen zich er niet voor dat hun dochter in Playboy staat."

Playboy wil Estelle Gullit en Gigi Ravelli

Playboy heeft twee namen hoog op hun wensenlijstje staan. Dit zijn Estelle Gullit Cruijff en Gigi Ravelli. Dit meldt nieuwbakken hoofdredacteur Patrick Goldsteen aan Nu.nl

“Heel Nederland wil Estelle nu zien” laat hij weten. Behalve Estelle, die Ruud Gullit verliet voor Badr Hari, staat de blonde GTST-actrice Gigi Ravelli hoog op de wensenlijst. De nieuwe redactiebaas volgt Jan Heemskerk op, die Playboy verliet en per 1 augustus in dienst treedt bij mannenblad FHM.

Ben jij een Playboy? Test je skills op playboygame.nl met Gigi Ravelli

“Welke man droomt er niet van een echte Playboy te zijn? Die droom kun je nu verwezenlijken op www.playboygame.nl. Daar mag je al je Playboy-skills in de strijd gooien om niemand minder dan Gigi Ravelli te versieren. De game is onderdeel van een campagne voor Playboy fragrances for men, met als propositie: Press to Play.”

Zo luidt het begin van het persbericht waar in de eerste instantie een verkeerde url werd gebruikt. Op www.playboygame.nl (NSFW) dus, kan je een game spelen die het ultieme Playboy gevoel moet geven. De doelstelling van de campagne is dan ook het creëren van awareness voor de Playboy fragrances for men.  En dat is de makers wat mij betreft goed gelukt.

Na een dosis Playboy Fragrances moet de speler door het uitvoeren van opdrachten en beantwoorden van vragen de blonde dame versieren. Vrouwonvriendelijk kan je de campagne dus wel noemen, maar wat verwacht je van het mannenmerk Playboy. De propositie “Press to Play” is met zijn dubbelzinnigheid overigens erg leuk verzonnen.

Conclusie
Een leuke game waarbij het karakter van Playboy duidelijk naar voren komt. De vragen/opdrachten zijn niet te moeilijk, maar houden je wel in de game. Een echte man wil het mysterie van Gigi Ravelli natuurlijk oplossen ;)